NEN Connect

Klantervaring

Advies- en ingenieursbureau kiest voor NEN Connect

"NEN Connect heeft ons heel wat werk uit handen genomen", aldus Jacqueline Hooijmans, bibliothecaris en informatiespecialist bij Movares. "Voorheen namen we al onze normen op in een interne catalogus. Als er wijzigingen of aanvullingen waren dan moesten we die ook verwerken. Een arbeidsintensief proces. Met het abonnement op NEN Connect is dat niet meer nodig."

Het is handig dat je via de inhoudsopgave de norm kan bekijken. Je ziet meteen of het de norm is die je nodig hebt.

Jacqueline Hooijmans Bibliothecaris en informatiespecialist bij Movares

Het advies- en ingenieursbureau Movares is met zijn opdrachten op het gebied van mobiliteit, infrastructuur, vervoerssystemen, ruimtelijke inrichting en bouw- en vastgoed onlosmakelijk verbonden met normen. "Wij zijn geen bureau dat alleen werkt van 9 tot 5. Ook in de weekenden wordt gewerkt aan projecten. Met NEN Connect kunnen mijn collega’s 24 uur per dag bij de normen. En ze kunnen bij de historie. Normen die zijn vervallen moeten we soms kunnen nalezen vanwege contractafspraken met de opdrachtgever."

Efficiency slag

Het centrale beheer van de normen valt onder de verantwoordelijkheid van de bibliotheek. Niet alleen voor deze afdeling, ook voor de gebruikers betekent NEN Connect een flinke efficiency-slag. Hooijmans: "Als mijn collega’s in het hele bestand zoeken, kunnen ze ook direct bij de normen die wij in huis hebben. Daarnaast kunnen ze in onze eigen collectie zoeken. Zo zien ze in één oogopslag wat wij al hebben. Eerst uitzoeken of de gewenste norm al in ons bezit is, is niet meer nodig. De normgebruiker klikt de norm aan die hij nodig heeft, waarna de aanvraag bij de bibliotheek binnenkomt. Voor ons is het dan slechts een kwestie van de aanvraag goed- of afkeuren. Ik ben de enige bibliothecaris bij Movares en het overdragen van de interne catalogus bij mijn afwezigheid was te specialistisch. Nu hoeft mijn collega alleen de aanvragen bij te houden en door te zetten. Daarnaast behoren aanvragen via geschreven papiertjes nu tot het verleden. En daarmee de kans dat een verkeerde norm wordt besteld, omdat het de specialist is die de aanvraag doet."

NEN luistert goed naar wat de klant wil. Ik voel me altijd serieus genomen.

Jacqueline Hooijmans Bibliothecaris en informatiespecialist bij Movares

Updates

Iedereen kan in NEN Connect zelf een overzicht maken van de updates over een bepaalde periode. Voor een snel overzicht van updates met betrekking tot de eigen gebruikte normen is het ook mogelijk de updates wekelijks in de mailbox te ontvangen. Jacqueline Hooijmans is niet bang dat verouderde normen worden gebruikt. "Op de gedownloade norm komt de datum en de tijd waarop de norm gedownload is. Daarnaast zijn mijn collega’s geïnstrueerd om bij iedere nieuwe offerte die Movares uitbrengt, in NEN Connect te kijken naar de geldigheid van een norm."

Meer klantervaringen...

Contact NEN Klantenservice

Voor meer informatie over
NEN Connect, vrijblijvend persoonlijk advies of een demonstratie kunt u contact opnemen met NEN Klantenservice.
Wij helpen u graag verder.

(015) 2 690 391

klantenservice@nen.nl

Contact NEN Connect

Voor meer informatie over NEN Connect of persoonlijk advies kunt u contact opnemen met NEN Klantenservice. U kunt ook direct een
vrijblijvend offerte aanvragen.
Wij helpen u graag verder.

(015) 2 690 391

klantenservice@nen.nl

NEN Connect workshops 2016

Wilt u precies weten hoe NEN Connect werkt? Kom dan naar de gratis NEN Connect workshop.

Eerst volgende workshop is op
donderdag 6 oktober.

Meer lezen en aanmelden

Voor klanten

Inloggen op NEN Connect