NEN Connect

Klantervaring

Gemeente kiest voor NEN Connect

De archiefkast met normen is bij de gemeente Zoetermeer vervangen door een abonnement op het online beheerprogramma NEN Connect. Als adviseur bouwconstructies bij de gemeente Zoetermeer werkt Rien de Rijke dagelijks met normen.

Als je een papieren exemplaar van een norm hebt en er zijn wijzigingen, loop je altijd achter.

Rien de Rijke Adviseur bouwconstructies bij Gemeente Zoetermeer

"Alle constructies die in Zoetermeer worden gebouwd, worden door onze afdeling beoordeeld. Dat doen wij op basis van de door het Bouwbesluit 2003 aangestuurde NEN-normen.

Een digitaal abonnement is handig, want dan heb je de meest actuele versie. Het belangrijkste van NEN Connect is wel dat je altijd up-to-date bent. Je weet zeker dat je de laatste informatie hebt. Dat is de grootste stap vooruit. In het predigitale tijdperk werden de normen door middel van “knippen en plakken” actueel gehouden, maar dat was veel bewerkelijker dan wat we er nu in het digitale tijdperk onder verstaan."

De Rijke is bij de gemeente een van de gebruikers van de normen. Ten tijde van de papieren versies greep hij daardoor wel eens mis. "We hadden een stapeltje normen in de kast staan. Het kon dan wel gebeuren dat de norm niet te vinden was. Heel plezierig dat we nu geen archief meer hebben. Bij NEN Connect zoek je zo op wat je nodig hebt. Wat ook handig is, is dat je kan zoeken welke normen beschikbaar zijn. Ook al heb je de norm niet, je kunt ze digitaal makkelijk opzoeken."

Als je een papieren exemplaar van een norm hebt en er zijn wijzigingen, loop je altijd achter.

Rien de Rijke Adviseur bouwconstructies bij Gemeente Zoetermeer

NEN Connect in de praktijk

"We hadden een discussie met een aannemer over in de grond gemaakte palen. Standaard moet 5 procent van die palen worden gekeurd voor controle. Op de vraag van de aannemer waar die eis vandaan komt, kon ik op NEN Connect gelijk de norm laten zien. Bouw- en Woningtoezicht toetst altijd op basis van de actuele regelgeving, maar dan moet je wel weten waar dat terug te vinden is.’ De snelheid van het beschikbaar hebben van een norm is daarbij ook belangrijk. ‘Als ik een norm moest bestellen, kon er wel veertien dagen overheen gaan voordat ik de norm op mijn bureau had. Nu verzoek ik onze bibliotheek de norm op te nemen in ons bestand en dezelfde dag heb ik die dan tot mijn beschikking."

Meer klantervaringen...

Contact NEN Klantenservice

Voor meer informatie over
NEN Connect, vrijblijvend persoonlijk advies of een demonstratie kunt u contact opnemen met NEN Klantenservice.
Wij helpen u graag verder.

(015) 2 690 391

klantenservice@nen.nl

Contact NEN Connect

Voor meer informatie over NEN Connect of persoonlijk advies kunt u contact opnemen met NEN Klantenservice. U kunt ook direct een
vrijblijvend offerte aanvragen.
Wij helpen u graag verder.

(015) 2 690 391

klantenservice@nen.nl

NEN Connect workshops 2016

Wilt u precies weten hoe NEN Connect werkt? Kom dan naar de gratis NEN Connect workshop.

Eerst volgende workshop is op
donderdag 6 oktober.

Meer lezen en aanmelden

Voor klanten

Inloggen op NEN Connect