NEN Connect

Klantervaring

Technisch dienstverlener kiest voor NEN Connect

Cofely is een grote landelijke technisch dienstverlener voor de industrie, utiliteit en infrastructuur met innovatieve, state- of-the art oplossingen in Energy Efficiency, Human Comfort en Asset Efficiency. David Niggebrugge, hoofd afdeling Master Data Beheer Calculatie, over de overstap naar een NEN Connect abonnement: ‘NEN zocht uit welke normen we ooit hadden gekocht en hebben deze overgezet in de applicatie NEN Connect. Daar hebben we geen omkijken naar gehad.

Met NEN Connect is de snelheid waarmee de normen beschikbaar zijn enorm toegenomen. Voorheen ging er toch een dag of wat overheen voordat je een norm tot je beschikking had.

David Niggebrugge Hoofd Afdeling MDB-Calculatie bij Cofely

In het begin heeft Cofely verbeterpunten aangedragen ten aanzien van de gebruikersvriendelijkheid. NEN is daar mee aan de slag gegaan en heeft vrij snel een tweede versie uitgebracht. "Het werkt nu gewoon perfect. Alle collega’s zijn er content mee", vult afdelingssecretaresse Sylvia Geerders aan.

Grip op de normen

Cofely heeft ruim veertig vestigingen of competence centers verspreid over Nederland. Vanuit het hoofdkantoor beheert Sylvia Geerders NEN Connect. Alle aanvragen voor nieuwe normen komen centraal binnen. "Iedere collega kan zelf een norm aanvragen en geeft daarbij de reden van de aanvraag op. Als de aanvraag correct is bestel ik de normen online bij NEN". Niggebrugge: "We krijgen nu veel meer grip op welke normen worden toegevoegd, maar ook op welke normen worden gebruikt. Als een collega in NEN Connect een norm aanklikt die niet in onze collectie zit, krijgt hij de eerste twee pagina’s te zien. Zo kan hij bekijken of het wel de norm is die hij nodig heeft. Je kunt op basis van alleen een titel een norm bestellen die achteraf niet de juiste blijkt te zijn. Dat is zonde van het geld."

Heeft een gebruiker een probleem met NEN Connect dan meldt hij dat bij me, waarna ik contact op neem met NEN. Het antwoord is eigenlijk altijd bevredigend. Je wordt heel snel geholpen en het wordt uitgezocht. Je hoeft geen dagen op een antwoord te wachten. De communicatie is 100 procent.

Sylvia Geerders Afdelingssecretaresse MDB-Calculatie bij Cofely

Succesverhaal

David Niggebrugge geeft aan dat voorheen elke vestiging een normbeheerder had. "Dat was lastig met het binnen de gehele organisatie up-to-date houden van de normen, er was ook geen centrale coördinatie. We hadden toen iets van twintig vestigingen, dan praat je wel over een paar fte’s per jaar. Kostentechnisch is NEN Connect een hele goede oplossing." Op de vraag wat de cruciale verschillen zijn met de oude manier van normbeheer, antwoordt hij stellig: "De snelheid van beschikbaarheid van informatie en geen dubbele aanschaf van normen. Resultaat is een enorme kostenbesparing; we hebben altijd actuele normen; we kunnen onbeperkt raadplegen en we kunnen het gebruik van normen monitoren. Het is voor ons gewoon een succesverhaal."

Meer klantervaringen...

Contact NEN Klantenservice

Voor meer informatie over
NEN Connect, vrijblijvend persoonlijk advies of een demonstratie kunt u contact opnemen met NEN Klantenservice.
Wij helpen u graag verder.

(015) 2 690 391

klantenservice@nen.nl

Contact NEN Connect

Voor meer informatie over NEN Connect of persoonlijk advies kunt u contact opnemen met NEN Klantenservice. U kunt ook direct een
vrijblijvend offerte aanvragen.
Wij helpen u graag verder.

(015) 2 690 391

klantenservice@nen.nl

NEN Connect workshops 2016

Wilt u precies weten hoe NEN Connect werkt? Kom dan naar de gratis NEN Connect workshop.

Eerst volgende workshop is op
donderdag 6 oktober.

Meer lezen en aanmelden

Voor klanten

Inloggen op NEN Connect