‘ISO-certificering geeft meerwaarde’

06-06-2014 Nico Nijenhuis en Roland Schröer van Info Support geloven in de ISO-certificering, zo vertellen zij in een artikel van 28 mei 2014 in Computable. Voor it-beheer is vooral ISO 20000-1 nuttig.

Natuurlijk kunnen bedrijven ook zelf kritisch naar hun eigen organisatie kijken en is ISO 20000-1 theoretisch niet nodig, maar juist de ISO-certificering kan voor die stok achter de deur zorgen die bedrijven nodig hebben, aldus de beide auteurs.


Uit het artikel 'ISO-certificering geeft wel degelijk garantie':

“Op dit moment zijn nog niet heel veel bedrijven in Nederland ISO 20000-1 gecertificeerd. Het is uiteraard geen vereiste, bedrijven kunnen ook zonder certificering kritisch naar zichzelf kijken, maar door het ISO-certificaat wordt het een harde leidraad om processen juist in te richten en word je gedwongen kritisch naar je beheerorganisatie te blijven kijken. Naar onze mening zouden bedrijven die fatsoenlijk beheer uitvoeren en die innovatie nastreven, dan ook volgens ISO 20000-1 gecertificeerd moeten zijn. Het biedt namelijk een garantie voor een procesmatige aanpak van en waarborg voor de continue verbetering van de kwalitatieve dienstverlening.“

Lees alle argumenten van Nijenhuis en Schröer in het artikel van Computable.

Norm

NEN-ISO/IEC 20000-1:2011 en

NEN-ISO-IEC 20000-1:2011(en) is een service management systeem (SMS)-standaard. Het specificeert eisen voor de dienstverlener voor het plannen, inrichten, implementeren, bedienen, controleren, beoordelen, bijhouden en verbeteren van een SMS.<br><br>D...

Meer informatie over deze norm

Eerder door u bekeken

Ook interessant voor u