Normcommissie IT Governance en IT Service Management organiseert rondetafelbijeenkomst

18-03-2019 Dure IT-oplossingen leveren soms niet de verwachte resultaten op, of projecten lopen uit qua kosten en/of tijd. Ook leveren projecten niet altijd de gewenste functionaliteit, of services passen niet in de diensten van de business. En soms is de complexiteit van de informatievoorziening te groot en weet niemand meer wat er al is en waarvoor het gebruikt wordt. Herkent u de complexiteit en verscheidenheid van processen en de risico’s die dit met zich meebrengt voor reputatie en vertrouwen? We zijn op zoek naar mensen met ervaring die mee willen werken aan standaarden voor de besturing, ofwel de governance, van IT en service management. De normcommissie ‘IT Governance en IT Service Management’ houdt hierover op vrijdag 17 mei 2019 een informatiebijeenkomst.

In deze tijd van digitale transformatie, robotisering en de opkomst van kunstmatige intelligentie lopen we steeds vaker tegen lastige vragen aan. Wie is verantwoordelijk voor het overschrijden van budget en planning van IT-ontwikkelprojecten? Hoe kan een organisatie overzicht houden op de enorme hoeveelheid data waarover zij beschikt en hoe kan zij hier op een integere manier gebruik van maken? En hoe houdt een organisatie overzicht op het complexe landschap van services? Om bestuurders en managers hierbij te helpen zijn standaarden ontwikkeld. De normcommissie ‘IT Governance en IT Service Management’ zorgt dat standaarden op dit gebied voor Nederlandse bedrijven en overheid relevant zijn; de commissie volgt en beïnvloedt het internationale werk. Leden van de normcommissie zijn op de hoogte van de ontwikkelingen, weten waar partijen aan moeten (gaan) voldoen en kunnen daardoor daarop inspelen. Ook breiden deelnemende experts hun kennis en netwerk uit.

Op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen

Sinds 2005 zijn er verschillende normen gepubliceerd, waarvan de belangrijkste de NEN-ISO/IEC 20000-serie over Service Management en de NEN-ISO/IEC 38500-serie over Governance van IT zijn. Door nieuwe IT-ontwikkelingen, zoals Artificial Intelligence en Blockchain, en nieuwe servicemanagement methodieken, zoals ITIL 4 en COBIT 2019, die zorgen voor nieuwe uitdagingen voor de governance en het managen van IT, blijft het werk interessant en up-to-date. De (inter)nationale experts zijn actief en spelen in op actuele ontwikkelingen met nieuwe projecten en updates van normen.

Ervaringen met het besturen of managen van projecten? Meld u aan!

Tijdens de rondetafelbijeenkomst wordt u bijgepraat over de normen voor zowel IT Governance als IT Service Management en wordt uitgelegd hoe normcommissies werken. Ook is er ruimte voor vragen. De bijeenkomst is bedoeld voor zowel bestuurders, IT-managers, consultants, wetenschappers, als opleidende en certificerende partijen en vindt plaats bij NEN in Delft op vrijdag 17 mei van 9.30 uur tot 12.00 uur. Aansluitend is er de mogelijkheid om gezamenlijk na te praten tijdens een lunch.
Deelname aan de bijeenkomst is kosteloos en brengt geen verplichtingen met zich mee.

Meer informatie en aanmelden rondetafelbijeenkomst

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Inge Piek, consultant Kennis- en Informatiediensten, telefoon 015 2 690 260. Aanmelden is mogelijk via NEN Evenementen.
Meer lezen: Norm helpt bij Governance van IT

Eerder door u bekeken

Meer informatie

Voor meer informatie: neem contact op met Inge Piek, consultant Kennis- en Informatiediensten.

kid@nen.nl

015 2 690 260

Ook interessant voor u