ISO 20000: Servicemanagement

Met het toenemende belang van ICT in de bedrijfsvoering worden ook de eisen die klanten stellen aan de IT-dienstverlening steeds hoger. Uw IT-services moeten rendabel, betrouwbaar, consistent en efficiënt zijn. U kunt dit realiseren met de norm ISO 20000.

ISO 20000 stelt u in staat uw uitmuntendheid aan te tonen en best practices in IT-management te bewijzen. De norm is relatief snel door het internationale veld van aanbieders van IT-services geaccepteerd en is voor deze aanbieders een onderscheidende en concurrerende factor geworden.

Delen ISO 20000

Normcommissie

Het transparant maken, ordenen van normen en volgen van internationale, Europese en Nederlandse standaardisatie-ontwikkelingen met betrekking tot IT-servicemanagement is een taak van de leden uit de normcommissie (NC) 381040 ‘IT Service Management and IT Governance’.

Eerder door u bekeken

Vragen over informatiebeveiliging?

Voor informatie over
ISO 27001 informatiebeveiliging of als u zich wilt aanmelden als normcommissielid, neem dan contact op met Jan Rietveld.

(015) 2 690 200

kid@nen.nl

Voordelen ISO 20000

IT-servicemanagement

  • Interne kwaliteitsverbetering
  • Benchmarking met processen van andere organisaties
  • Referentie-instrument in uitbestedingsproces
  • Basis voor examinering competenties IT-servicemanagers