Oriëntatie op ISO 26000

U bent zich aan het oriënteren op MVO. kunt u gebruiken om zich te verdiepen in MVO? ISO 26000 geeft in hoofdstuk 3 een aantal antwoorden op deze vragen.

Voor wie is ISO 26000 bedoeld?

ISO 26000 is bedoeld voor directies, bestuursleden, CSR/-MVO-managers, KAM-managers, HR-managers, communicatie-en marketingmanagers, adviseurs en belangstellenden.

Toegevoegde waarde van MVO

  • Vergroten van de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van MVO-activiteiten
  • Bevorderen van het imago en de reputatie van een organisatie
  • Verbeteren van de concurrentiepositie
  • Verbeteren van de relatie met stakeholders
  • Verhogen van de loyaliteit van werknemers
  • Betere mogelijkheden om nieuwe werknemers, klanten en investeerders aan te trekken en te behouden

Voordelen ISO 26000

  • Wereldwijd dezelfde taal, terminologie, concepten en definities.
  • Praktische toepasbare MVO-principes.
  • Praktische richtlijnen voor implementatie MVO.
  • Hulp bij het vaststellen van de prioriteiten van MVO
  • Goed toe te passen in combinatie met bekende systemen (zoals ISO 9001, ISO 14001)

Praktijkgids - De 100 meest gestelde vragen - MVO volgens ISO 26000

In deze oriënterende fase geeft de praktijkgids 'MVO volgens ISO 26000' u antwoord op honderd vragen over ISO 26000 'Richtlijnen voor maatschappelijke verantwoordelijkheid van organisaties' (MVO) en het invoeren en integreren van MVO in diverse organisaties.
U krijgt inzicht in wat duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid concreet is en hoe MVO in uw eigen organisatie ingevoerd kan worden.

Eerder door u bekeken

Normen MVO

Inhoudelijke vragen over MVO en ISO 26000?

Neem voor inhoudelijke vragen over MVO en ISO 26000 contact op met NEN Milieu & Maatschappij

(015) 2 690 303

milieu&maatschappij@nen.nl


Wilt u productinformatie of een bestelling plaatsen? Neem dan contact op met NEN Klantenservice

(015) 2 690 391

klantenservice@nen.nl

Meer MVO & Duurzaamheid