Norm

NEN 8878:2010 Ontw. nl

Telefonische bereikbaarheid

  • Deze norm is ingetrokken sinds 21-02-2011

23,50

Over deze norm

Status Ingetrokken
Aantal pagina's 16
Gepubliceerd op 01-09-2010
Taal Nederlands
De norm is van toepassing op elke organisatie waarmee telefonisch contact wordt gezocht. De norm voor telefonische bereikbaarheid beschrijft de volgende eisen: - de telefonische bereikbaarheid van de organisatie; - de telefonische bereikbaarheid van een persoon of afdeling; daarbij wordt onderscheid gemaakt naar: - normering voor algemeen nummer (telefoonbeantwoording is hier een kerntaak); - afdelingsnummer (telefoonbeantwoording is hier soms een kerntaak); - intern contactcenter (telefoonbeantwoording is hier een kerntaak); - individuele medewerker (telefoonbeantwoording is doorgaans geen kerntaak); - het bieden van een alternatief bij onbereikbaarheid; - meetmethodieken; - het nakomen van terugbelafspraken (dit kan als een van de alternatieven bij onbereikbaarheid worden aangeboden, maar is alleen van waarde wanneer er ook daadwerkelijk wordt teruggebeld). De norm stelt geen eisen aan de inhoudelijke juistheid van het antwoord, aan de wijze waarop de organisatie is ingericht of aan de wijze waarop de techniek wordt toegepast. Dit laatste in zoverre dat de technische bereikbaarheid op orde moet zijn. Met andere woorden, er mag geen congestie worden waargenomen waardoor een oproep de organisatie om technische reden niet kan bereiken.

Details

ICS-code 33.030
Nederlandse titel Telefonische bereikbaarheid
Engelse titel Telephone accessibility
Vervangen door

Winkelwagen

Subtotaal:

Ga naar winkelwagen