Norm

NEN 8878:2011 nl

Telefonische bereikbaarheid

31,80

Over deze norm

Status Definitief
Aantal pagina's 15
Gepubliceerd op 01-02-2011
Taal Nederlands
NEN 8878 is van toepassing op elke organisatie waarmee telefonisch contact wordt gezocht. De norm voor telefonische bereikbaarheid beschrijft de volgende eisen:
- de telefonische bereikbaarheid van de organisatie;
- de telefonische bereikbaarheid van een persoon of afdeling; daarbij wordt onderscheid gemaakt naar:
- normering voor algemeen nummer (telefoonbeantwoording is hier een kerntaak);
- afdelingsnummer (telefoonbeantwoording is hier soms een kerntaak);
- intern contactcenter (telefoonbeantwoording is hier een kerntaak);
- individuele medewerker (telefoonbeantwoording is doorgaans geen kerntaak);
- het bieden van een alternatief bij onbereikbaarheid;
- meetmethodieken;
- het nakomen van terugbelafspraken.

De norm stelt geen eisen aan de inhoudelijke juistheid van het antwoord, aan de wijze waarop de organisatie is ingericht of aan de wijze waarop de techniek wordt toegepast.

Details

ICS-code 33.030
Nederlandse titel Telefonische bereikbaarheid
Engelse titel Telephone accessibility
Vervangt

Winkelwagen

Subtotaal:

Ga naar winkelwagen