Norm

NEN-EN 14012:2000 Ontw. en

Postdiensten - Kwaliteit van de dienstverlening - Meetmethoden voor de kwaliteit van klachtenafhandeling en vergoedingsprocedures

  • Deze norm is ingetrokken sinds 01-11-2001

29,20

Over deze norm

Status Ingetrokken
Aantal pagina's 28
Commissie Post
Gepubliceerd op 01-10-2000
Taal Engels
Specifies requirements for the measurement of complaints and redress procedures related to the domestic and international postal service. It defines various types of complaints and for each of them establish a methodology for measuring response rates for their acknowledgement, processing and resolution by the service provider. It also specifies the requirements for the complaints management system to be set up by the service provider.

Details

ICS-code 03.240
Nederlandse titel Postdiensten - Kwaliteit van de dienstverlening - Meetmethoden voor de kwaliteit van klachtenafhandeling en vergoedingsprocedures
Engelse titel Postal services - Quality of service - Measurement of Complaints and Redress Procedures
Vervangen door
Normatieve verwijzingen
  • 97/67/EG, Postdiensten

Winkelwagen

Subtotaal:

Ga naar winkelwagen