Norm

NEN-EN 14531-1:2016 en

Railtoepassingen - Methodes voor de berekening van remafstanden voor stoppen en vertragen en voor de berekening van de parkeerrem - Deel 1: Algemene algoritmen met gebruik van gemiddelde waarden voor treinstellen of afzonderlijke voertuigen

98,50

Over deze norm

Status Definitief
Aantal pagina's 88
Commissie Spoorwegen
Gepubliceerd op 01-01-2016
Taal Engels
NEN-EN 14531-1 describes general algorithms for the brake performance calculations to be used for all types of train sets, units or single vehicles, including high speed, locomotive and passenger coaches, conventional vehicles and wagons. This European Standard does not specify the performance requirements. It enables the estimation and/or comparison by calculation of the various aspects of the performance: stopping or slowing distances, dissipated energy, power, force calculations and immobilization braking. If it is required to validate, verify or assess braking performance it is recommended that a more detailed calculation is performed in accordance with EN 14531-2, i.e. a step by step calculation. This European Standard contains generic examples of the calculation of brake forces for individual brake equipment types and calculation of stopping distance and immobilization braking relevant to a train (see Annexes C and D).

Details

ICS-code 45.060.01
Nederlandse titel Railtoepassingen - Methodes voor de berekening van remafstanden voor stoppen en vertragen en voor de berekening van de parkeerrem - Deel 1: Algemene algoritmen met gebruik van gemiddelde waarden voor treinstellen of afzonderlijke voertuigen
Engelse titel Railway applications - Methods for calculation of stopping and slowing distances and immobilization braking - Part 1: General algorithms utilizing mean value calculation for train sets or single vehicles
Vervangt
Normatieve verwijzingen
  • 2008/57/EG, Interoperabiliteit spoorwegsystemen

Winkelwagen

Subtotaal:

Ga naar winkelwagen