Norm

NEN-ISO 10002:2004 nl

Kwaliteitsmanagement - Klanttevredenheid - Richtlijnen voor klachtenbehandeling in organisaties

  • Deze norm is ingetrokken sinds 28-07-2014

156,48

Over deze norm

Status Ingetrokken
Aantal pagina's 29
Commissie Kwaliteitsmanagement
Gepubliceerd op 01-07-2004
Taal Nederlands
ISO 10002 geeft richtlijnen voor een proces van klachtenbehandeling dat aansluit op een ISO 9001-kwaliteitsmanagementsysteem maar ook op zichzelf kan staan. Klachtenbehandeling volgens ISO 10002 levert de beste resultaten op voor zowel de organisatie als de klant: voor de klant wordt de klacht op een zorgvuldige manier afgehandeld en voor de leverancier worden kansen op verbeteringen en besparingen zichtbaar.

ISO 10002 sluit probleemloos aan op ISO 9001:2000, maar kan ook worden toegepast ter ondersteuning van andere kwaliteitsinstrumenten, zoals het INK-managementmodel, CRM en Six Sigma. In de praktijkgids 'Klanttevredenheid volgens ISO' wordt deze norm uitgebreid toegelicht.

Details

ICS-code 03.120.10
Nederlandse titel Kwaliteitsmanagement - Klanttevredenheid - Richtlijnen voor klachtenbehandeling in organisaties
Engelse titel Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations
Vervangt
Vervangen door

Winkelwagen

Subtotaal:

Ga naar winkelwagen