Norm

NEN-ISO 10008:2013 en

Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for business-to-consumer electronic commerce transactions

124,99

Over deze norm

Status Definitief
Aantal pagina's 29
Commissie Kwaliteitsmanagement
Gepubliceerd op 01-06-2013
Taal Engels
Het toepassen van ISO 10008 zorgt ervoor dat geen dingen over het hoofd gezien worden als je als organisatie op een verantwoorde manier online verkoop wilt aanbieden.

Toepassing van ISO 10008 leidt tot verbetering en bevordering van de nationale, Europese en wereldwijde internethandel, met voordelen voor alle betrokken partijen.

Webwinkeliers kunnen door toepassing van ISO 10008 hun processen beter beheersen en afstemmen op de wensen van de consument. De norm beschrijft richtlijnen voor de planning, het ontwerp, de ontwikkeling en implementatie en het onderhoud en verbeteren van effectieve en efficiƫnte business-to-consumer (B2C) handelstransacties.

ISO 10008 is toepasbaar voor elke organisatie betrokken bij B2C ECT (business-to-consumer electronic commerce transaction), ongeacht grootte, type en activiteit(en).

Hierdoor neemt de klanttevredenheid en het klantvertrouwen toe; een stimulans voor de hele e-commerce markt.

Details

ICS-code 03.120.10
Nederlandse titel Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for business-to-consumer electronic commerce transactions
Engelse titel Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for business-to-consumer electronic commerce transactions

Winkelwagen

Subtotaal:

Ga naar winkelwagen