Norm

NEN-ISO/IEC 20000-1:2011 en

Information technology - Service management - Part 1: Service management system requirements

  • Deze norm is ingetrokken sinds 01-09-2018

106,87 129,31 Incl BTW

Over deze norm

Status Ingetrokken
Aantal pagina's 26
Commissie IT Service Management and IT Governance
Gepubliceerd op 01-05-2011
Taal Engels
ISO/IEC 20000-1 is een norm voor een servicemanagementsysteem. Hierin worden de eisen gespecificeerd die aan een dienstverlener worden gesteld voor het plannen, opzetten, implementeren, uitvoeren, bewaken, evalueren, onderhouden en verbeteren van een servicemanagementsysteem. De eisen omvatten het ontwerp, de transitie, levering en verbetering van diensten om te voldoen aan eisen die aan de dienstverlening zijn gesteld. Dit deel van ISO/IEC 20000 kan worden gebruikt door: a) organisaties die gebruik willen maken van diensten van dienstverleners en de waarborg willen dat zal worden voldaan aan de eisen die aan de dienstverlening zijn gesteld; b) organisaties die een consistente benadering door alle dienstverleners, ook die in een leveringsketen, eisen; c) dienstverleners die willen aantonen dat ze de capabiliteit hebben voor het ontwerp, de transitie, levering en verbetering van diensten die voldoen aan eisen die aan de dienstverlening zijn gesteld; d) dienstverleners om hun servicemanagementprocessen en hun diensten te bewaken, meten en beoordelen; e) dienstverleners om het ontwerp, de transitie en levering van diensten te verbeteren door de doeltreffende implementatie en toepassing van een servicemanagementsysteem; f) een assessor of auditor als criterium om te beoordelen of het servicemanagementsysteem van een dienstverlener voldoet aan de eisen in dit deel van ISO/IEC 20000.

Details

ICS-code 03.080.99
35.020
Engelse titel Information technology - Service management - Part 1: Service management system requirements
Vervangt
Vervangen door

Winkelwagen

Subtotaal:

Ga naar winkelwagen