Norm

NEN-ISO/IEC 20000-1:2011 en

Information technology - Service management - Part 1: Service management system requirements

106,87

Over deze norm

Status Definitief
Aantal pagina's 26
Commissie IT Service Management and IT Governance
Gepubliceerd op 01-05-2011
Taal Engels
NEN-ISO-IEC 20000-1:2011(en) is een service management systeem (SMS)-standaard. Het specificeert eisen voor de dienstverlener voor het plannen, inrichten, implementeren, bedienen, controleren, beoordelen, bijhouden en verbeteren van een SMS.

De eisen omvatten het ontwerp, de overgang, levering en verbetering van de dienstverlening om aan service eisen te voldoen.

Dit deel van ISO-IEC 20000 kan gebruikt worden door:
a) een organisatie die diensten van dienstverleners zoeken en die zekerheid wil hebben dat aan hun dienstverlening vereisten zal worden voldaan,
b) een organisatie die vraagt ​​om een ​​consequente aanpak door alle dienstverleners, waaronder die in een supply chain,
c) een dienstverlener die voornemens is zijn vermogen te tonen voor het ontwerp, de overgang, levering en verbetering van de dienstverlening om aan die dienst te voldoen;
d) een service provider te controleren, meten en het service management processen en diensten te herzien;
e) een dienstverlener op het ontwerp, transitie en de levering van diensten door middel van effectieve implementatie en exploitatie van een SMS te verbeteren;
f) een expert of een accountant die de criteria voor een conformiteitsbeoordeling van een SMS van een dienstverlener aan de eisen in dit deel van ISO-IEC 20000 te kunnen voldoen.

Details

ICS-code 03.080.99
35.020
Engelse titel Information technology - Service management - Part 1: Service management system requirements
Vervangt

Winkelwagen

Subtotaal:

Ga naar winkelwagen