Norm

NEN-ISO/IEC 20000-2:2006 en

Information technology - Service management - Part 2: Code of practice

  • Deze norm is ingetrokken sinds 23-02-2012

124,99

Over deze norm

Status Ingetrokken
Aantal pagina's 34
Commissie Software and systems engineering
Gepubliceerd op 01-01-2006
Taal Engels
NEN-ISO/IEC 20000 beschrijft de eisen die kunnen worden gesteld aan service management op het gebied van informatietechnologie. Deze eisen aan de kwaliteit van IT-service management worden gesteld aan de hand van een aantal nauw verwante processen in IT-servicemanagement en de PDCA-methodologie ('Plan-Do-Check-Act'). De eisen die in de NEN-ISO/IEC 20000 worden gesteld moeten leiden tot een continue verbetering van het IT-service management proces. De norm is van belang voor organisaties die de kwaliteit van hun IT-dienstverlening willen verbeteren, voor organisaties die (een deel van) hun IT-diensten willen uitbesteden, voor IT-dienstverleners, als basis voor certificering, en als basis voor benchmarking.

Details

ICS-code 03.080.99
35.020
Nederlandse titel Information technology - Service management - Part 2: Code of practice
Engelse titel Information technology - Service management - Part 2: Code of practice
Vervangen door

Winkelwagen

Subtotaal:

Ga naar winkelwagen