Norm

NEN-ISO/IEC 20000-2:2012 en

Information technology - Service management - Part 2: Guidance on the application of service management systems

179,33

Over deze norm

Status Definitief
Aantal pagina's 85
Commissie IT Service Management and IT Governance
Gepubliceerd op 01-02-2012
Taal Engels
Dit deel van ISO/IEC 20000 vertegenwoordigt een industrieconsensus voor kwaliteitsnormen met betrekking tot IT-service management-processen. Deze service management-processen leveren de best mogelijke diensten, ten einde te voldoen aan de bedrijfsmatige behoefte van de klant binnen overeengekomen niveaus van toewijzing van middelen.

Inzicht in terminologie is een tastbaar en belangrijk voordeel van ISO/IEC 20000. In dit deel van ISO/IEC 20000 wordt dienstverleners aanbevolen een algemene terminologie te gebruiken en een meer consistente benadering van service management te gebruiken. Het biedt ook een kader voor gebruik door leveranciers van hulpmiddelen voor service management.
Deze praktijkcode is een procesgerichte norm, en als zodanig niet bedoeld voor productbeoordeling.

Dit deel van ISO/IEC 20000 biedt een leidraad voor auditors en ondersteuning voor dienstverleners die de dienstverlening willen verbeteren of die een audit ondergaan overeenkomstig ISO/IEC 20000-1.

Details

ICS-code 03.080.99
35.020
Engelse titel Information technology - Service management - Part 2: Guidance on the application of service management systems
Vervangt

Winkelwagen

Subtotaal:

Ga naar winkelwagen