Norm

NEN-ISO/IEC 20000-3:2012 nl

Informatietechnologie - Servicemanagement - Deel 3: Richtlijn voor het definiëren van het toepassingsgebied en de toepasbaarheid van ISO/IEC 20000-1

156,48

Over deze norm

Status Definitief
Aantal pagina's 34
Commissie IT Service Management and IT Governance
Gepubliceerd op 01-08-2012
Taal Nederlands
Nederlandse vertaling: juli 2015
ISO/IEC 20000-3 bevat richtlijnen voor het definiëren van het toepassingsgebied, de toepasbaarheid en het aantonen van conformiteit met de in ISO/IEC 20000-1 genoemde eisen. De richtlijnen in dit deel van ISO/IEC 20000 helpen de dienstverlener bij het plannen van verbeteringen aan de dienstverlening en/of het zich voorbereiden op een conformiteitsbeoordeling op basis van de eisen van ISO/IEC 20000-1. Dit deel van ISO/IEC 20000 biedt ondersteuning bij het vaststellen of ISO/IEC 20000-1 van toepassing is op de omstandigheden van een dienstverlener. Het laat zien hoe het toepassingsgebied van een servicemanagementsysteem kan worden gedefinieerd, ongeacht of de dienstverlener ervaring heeft met het definiëren van het toepassingsgebied van andere managementsystemen. Er zijn richtlijnen opgenomen over soorten conformiteitsbeoordelingen en beoordelingsnormen. Voor de scenario’s en voorbeelden wordt gebruikgemaakt van een reeks praktische omstandigheden die veelvuldig worden aangetroffen bij dienstverleners. Dit deel van ISO/IEC 20000 is nuttig voor consultants en assessoren. Het is een aanvulling op de richtlijnen voor het toepassen van ISO/IEC 20000-1, die worden gegeven in ISO/IEC 20000-2.

Details

ICS-code 03.080.99
35.020
Nederlandse titel Informatietechnologie - Servicemanagement - Deel 3: Richtlijn voor het definiëren van het toepassingsgebied en de toepasbaarheid van ISO/IEC 20000-1
Engelse titel Information technology - Service management - Part 3: Guidance on scope definition and applicability of ISO/IEC 20000-1

Winkelwagen

Subtotaal:

Ga naar winkelwagen