Norm

NPR-CEN/TS 15901-11:2011 en

Oppervlak-eigenschappen van weg- en vliegveldverhardingen - Deel 11: Procedure voor het bepalen van de stroefheid van een verhardingsoppervlak met gebruik van een apparaat met 'longitudinal block measurement' (LFCSR): de SRM

49,30

Over deze norm

Status Definitief
Aantal pagina's 12
Commissie Wegenbouwmaterialen
Gepubliceerd op 01-04-2011
Taal Engels
This Technical Specification describes a method for determining the skid resistance of paved surface by measurement of the longitudinal friction coefficient μSRM The method provides a measure of the wet skid resistance properties of a bound surface by measurement of the longitudinal friction coefficient using a locked wheel with a slip ratio of 0 % (locked wheel: standard), or a slip ratio of (15 ± 1) % or ABS and a controlled speed. The test tyre is dragged over a pre-wetted pavement under controlled load and constant speed conditions while the test tyre is parallel to the direction of motion and to the pavement. This document covers the operation of the Stuttgarter Reibungsmesser (SRM) of the IVT ETH Z├╝rich.

Details

ICS-code 93.080.20
93.120
Nederlandse titel Oppervlak-eigenschappen van weg- en vliegveldverhardingen - Deel 11: Procedure voor het bepalen van de stroefheid van een verhardingsoppervlak met gebruik van een apparaat met 'longitudinal block measurement' (LFCSR): de SRM
Engelse titel Road and airfield surface characteristics - Part 11: Procedure for determining the skid resistance of a pavement surface using a device with longitudinal block measurement (LFCSR): the SRM

Winkelwagen

Subtotaal:

Ga naar winkelwagen