Ervaringsverhalen

Lees de verhalen van de medewerkers van NEN

'We brengen mensen samen'

Young Professional - Consultant

Gillian Herpers is één van de nieuwe consultants. Zij is vorig jaar september bij NEN gestart. 'Als ik nieuwe mensen tegen kom, zeg ik altijd: ‘Ik ben Gillian en werk bij NEN.’ ‘He, wat?’, zeggen zij dan. ‘Waar werk je?’ ‘En wat doen die dan?’ En dan wordt het lastig. Wat ga ik ze vertellen? En waar ik dan veel plezier uithaal, is om precies te vertellen wat wij doen.' 'We brengen mensen samen. Die mensen hebben verschillende belangen.
Gillian Herpers, Consultant Agrofood & Consument

Lees het verhaal van Gillian

'Creëer je eigen carrière!'

Projectleider

Bart is projectleider bij de NEN Academy en faciliteert leer- en ontwikkeltrajecten in de organisatie. 'Ik stimuleer mensen om te blijven leren en daag hen daartoe uit. Op het moment dat er een ontwikkelvraagstuk is, faciliteer ik met een opleiding of andere mogelijkheden die kunnen helpen om beter te presteren. Wat ik echt heel gaaf vind, is dat ik twee jaar geleden ben gestart en alles mocht opbouwen.'
Bart Siemens, Projectleider NEN Academy

Lees het verhaal van Bart

'Spin in het web'

Consultant

Je kunt je afvragen wat een creatieve architect bij NEN te zoeken heeft. Normen vormen toch een beperking in je creatieve vrijheid? Willemien gaf NEN het voordeel van de twijfel, en zag een grote uitdaging in het werken met een veelzijdige groep vak experts in een commissie, met als doel tot consensus te komen. ‘In die zin eigenlijk best wel te vergelijken met het ontwerp vak. In het ontwerpproces spelen verschillende belangen en politiek ook een grote rol. Je bent als architect een spin in het web van de opdrachtgever, gemeente, gebruiker, installateur, constructeur, producent etc.
Willemien Bosch, Consultant Bouw & Installatie

Lees het verhaal van Willemien

'Zeven verschillende functies'

Adviseur Communicatie

'Ik ben gestart als secretaresse op de afdeling Werktuigbouw. De eerste jaren werden documenten nog getypt op elektrische schrijfmachines. Foutjes werden weggelakt. In al die jaren die ik nu bij NEN werk, heb ik zeven verschillende functies op vijf verschillende afdelingen gehad, zeven directeuren meegemaakt en een aantal reorganisaties. Ik ben nu werkzaam als Adviseur Communicatie op de afdeling Communicatie & Marketing. Door de vele opleidingsmogelijkheden heb ik tot deze functie kunnen doorgroeien.'
Anja Koopman, Adviseur Communicatie

Lees het verhaal van Anja

'Klantenservice een dynamische afdeling'

Medewerker Klantenservice

'Ik werk al lang bij NEN en heb altijd op de Klantenservice gewerkt. De Klantenservice is een dynamische afdeling. Ik heb in al die jaren veel zien veranderen. Van alles op papier naar nu bijna alles digitaal. Dit maakt het werk heel afwisselend. Het kan soms heel druk zijn, vooral als er nieuwe producten worden gelanceerd zoals webtools en andere digitale producten. Als NEN zou verhuizen naar een andere locatie, dan ga ik gewoon mee.'
Anneke de Vries, medewerker Klantenservice

Lees het verhaal van Anneke

'Professioneel en relaxed'

Functioneel beheerder

Robert Boonman werkt al ruim drie jaar bij NEN op de afdeling IT-Regie. Op de afdeling zijn ze bezig met IT, maar op het moment vooral met IT-projecten. Systemen worden vervangen zodat in de toekomst de systemen hierop aangepast worden. 'Het feit dat je echt optimaal projecten en aan de beste oplossingen die te bereiken zijn. De vrijheid in het werk, maar ook de vrijheid krijgen om mijn werk in te delen, dat is echt super', aldus Robert.
Robert Boonman, Functioneel beheerder

Lees het verhaal van Robert

'Een hele interessante baan'

Account Manager

'In eerste instantie deed ik alleen secretariële werkzaamheden. Later ben ik assistent consultant geworden; ik begeleidde onder andere technische werkgroepen. Naast mijn werkzaamheden als assistent consultant ben ik gaan deelnemen aan het kwaliteitsteam van NEN. Een aantal jaren later werd ik directiesecretaresse. Dat heb ik 11 jaar gedaan en voor twee verschillende directeuren. Het was echt een hele interessante baan. Sinds twee jaar werk ik als accountmanager en richt me op trainingen, o.a. incompany/e-learning.'
Jolanda Klok, Accountmanager

Lees het verhaal van Jolanda