NEN als werkgever

Wij bieden een informele werksfeer met veel ruimte voor initiatief en ontwikkeling

Werken bij NEN

Werk je bij NEN, dan werk je mee aan afspraken om de wereld efficiënter en veiliger te maken. Werken bij NEN betekent met beide benen in de realiteit staan en direct betrokken zijn bij internationale marktontwikkelingen. Je houdt je bezig met actuele onderwerpen waar iedereen dagelijks mee te maken heeft; van normen voor digitale televisie en e-learning tot normen voor babyvoeding of cyber security. Dit doe je samen met Nederlandse, Europese en internationale partijen.

Volop kansen

Sta jij er weleens bij stil hoe het komt dat je in Nederland “gewoon” water uit de kraan kunt drinken? En wie heeft ooit bedacht dat telefoonopladers een usb-aansluiting moeten hebben? NEN biedt overheid, bedrijfsleven en brancheorganisaties een platform om hierover afspraken met elkaar te maken en deze vast te leggen in een normdocument. Onze consultants verbinden deze partijen; ze brengen ze bij elkaar en begeleiden hen bij het maken van afspraken die bijdragen aan een duurzamere maatschappij.

NEN omschrijf ik als een prettige werkgever met veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling.

Vikas Ramsaroep, Adviseur Marketing sinds 2014

Afgestudeerd of jaren ervaring

Ben je pas afgestudeerd met een HBO- of WO-diploma of heb je al jaren ervaring? Bij ons kun je alle kanten op. Voor alle functies geldt: kun je goed met mensen omgaan, ben je in staat je in de klant te verplaatsen en denk je in mogelijkheden? Dan biedt NEN volop kansen voor je carrière.

Loopbaanontwikkeling

Nieuwe medewerkers volgen een uitgebreid introductieprogramma via onze NEN Academy, waarbij ze kennismaken met alle aspecten van het werken bij NEN. Via onder andere een persoonlijk ontwikkelingsplan stippel je elk jaar met je leidinggevende uit wat jouw doelen zijn. Niet alleen met het oog op je werkzaamheden, maar ook om je verder te ontwikkelen binnen je functie. Lees meer over de NEN Academy.

Wij bieden een prettige, informele werksfeer met veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling.

Werksfeer

  • Open en transparant
  • Het opbouwen van een nationaal en internationaal netwerk binnen verschillende sectoren
  • Netwerkfunctie: partijen samenbrengen
  • Brugfunctie: publiek en privaat met elkaar verbinden

Kernwaarden

  • Integer (wij streven naar duurzame relaties)
  • Professioneel (wij streven naar de beste standaard)
  • Verbindend (wij benutten elkaars kennis, kwaliteiten en netwerken)
  • Servicegericht (wij komen onze beloftes na)

'Klantenservice een dynamische afdeling'

'Ik werk al lang bij NEN en heb altijd op de Klantenservice gewerkt. De Klantenservice is een dynamische afdeling. Ik heb in al die jaren veel zien veranderen. Van alles op papier naar nu bijna alles digitaal. Dit maakt het werk heel afwisselend. Het kan soms heel druk zijn, vooral als er nieuwe producten worden gelanceerd zoals webtools en andere digitale producten. Als NEN zou verhuizen naar een andere locatie, dan ga ik gewoon mee.'
Anneke de Vries, medewerker Klantenservice

Lees het verhaal van Anneke

'Een hele interessante baan'

Robert werkt al ruim drie jaar bij NEN op de afdeling IT-Regie. Robert gaat iedere dag met plezier naar zijn werk: 'Mijn voldoening zit vooral in de uitdaging. het woord probleem en uitdaging liggen dicht bij elkaar. De cultuur is hier heel ongedwongen. Je kan zo bij clustermanagers langs lopen en een kopje koffie drinken en ongedwongen overleggen. Het is een volwassen, professionele maar ook een relaxte organisatie.'
Robert Boonman, Functioneel beheerder

Lees het verhaal van Robert