Bestellen & betalen

Hieronder vindt u een selectie van veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met NEN Klantenservice, telefoon (015) 2 690 391, e-mail klantenservice@nen.nl.

Het lukt mij niet om in te loggen, hoe kan dit?
Controleer of u de juiste gegevens heeft ingevuld. Als dit niet werkt neem dan contact op met NEN Klantenservice, telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur, telefoon (015) 2 690 391.
Hoe kan ik mij registreren als nieuwe klant?
Om bij nen.nl te kunnen bestellen heeft u een account nodig. Klik hiervoor op 'Inloggen' rechtsboven aan de pagina. U komt nu op de pagina 'Inloggen' waar u kunt starten om een account aan te maken.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Op de pagina 'Inloggen' klikt u op de link Wachtwoord vergeten. U komt vervolgens op een pagina waar u uw e-mailadres kunt achterlaten om een resetcode op te vragen. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail van ons met daarin instructies om uw wachtwoord te veranderen.
Ik heb mijn gegevens gewijzigd en wil direct een bestelling plaatsen. Wat moet ik doen?
Dit is geen probleem, de door u gewijzigde gegevens worden gebruikt bij de verzending van uw bestelling.
Ik heb net mijn gegevens gewijzigd. Waarom zie ik de wijzigingen niet (direct) na opnieuw inloggen?
Uw gewijzigde gegevens zijn dan nog niet door ons verwerkt, waardoor uw oude gegevens weer zijn opgehaald. Binnen 1 werkdag worden uw gegevens verwerkt.
Ik wil mij niet registeren maar wel normen bestellen, kan dit?
Nee, u kunt geen normen bestellen zonder een account aan te maken.
Ik wil mijn bezorgadres wijzigen, hoe doe ik dit?
Dit kunt u gemakkelijk zelf doen. Log in en wijzig uw afleveradres. Binnen 1 werkdag worden uw gegevens verwerkt.
Ik wil mijn e-mailadres wijzigen, hoe doe ik dit?
Dit kunt u gemakkelijk zelf doen. Log in en wijzig uw e-mailadres. Binnen 1 werkdag worden uw gegevens verwerkt.
Ik wil mijn factuuradres wijzigen, hoe doe ik dit?
Dit kunt u gemakkelijk zelf doen. Log in en wijzig uw factuuradres. Binnen 1 werkdag worden uw gegevens verwerkt.
Ik woon niet in Nederland, kan ik me registreren?
Ja, u kunt zich registeren. Als buitenlandse klant kunt u dan bestellen bij NEN. Wel dient u uw producten met creditcard te betalen.
Is de persoonlijke informatie die ik ingeef op de website wel beveiligd?
Ja, deze informatie is beveiligd. Lees meer hierover in ons Privacy statement.
Hoe kan ik buitenlandse normen bestellen?
Buitenlandse normen (o.m. ANSI, API, ASQ, ASME, ASTM, BS, DIN, Stahlschlussel) bestelt u schriftelijk bij NEN, e-mail: bestel@nen.nl.
Hoe kan ik zoeken?
Op onze website staat bovenin de balk 'Zoeken'. Hier kunt u zoeken op o.a. normnummer, trefwoorden, vakgebied, commissie en thema. Op de zoekresultatenpagina kunt u uw zoekresultaat verfijnen.
Hoe lang blijven mijn bestelde (digitale) normen in de 'Afhaalbalie' staan?
De bestelde (digitale) normen blijven 30 dagen in uw Afhaalbalie staan. U moet ingelogd zijn om naar de afhaalbalie te gaan.
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verwerkt?
Dit is afhankelijk van of de norm op papier of digitaal wilt ontvangen. Papieren normen die u vóór 15.00 uur bestelt, zijn de volgende dag in huis (dit geldt niet voor buitenlandse normen). Digitale normen zijn direct na bestellen beschikbaar via de Afhaalbalie van de NEN Shop. U moet ingelogd zijn om naar de afhaalbalie te gaan.
Hoe vind ik normontwerpen?
U kunt bij het verfijnen aangeven dat u wilt zoeken naar normontwerpen.
Kan ik ook als buitenlandse klant bestellen?
Ja, als buitenlandse klant kunt u bestellen bij NEN. Wel dient u uw producten met creditcard te betalen.
Wat gebeurt er met mijn bestelde (digitale) normen in de 'Afhaalbalie' nadat de 30 dagen verstreken zijn?
Uw bestelde (digitale) normen worden automatisch na 30 dagen verwijderd en zijn niet meer beschikbaar.
Wat is de 'Afhaalbalie'?
Door u bestelde digitale producten (pdf) worden in uw digitale afhaalbalie geplaatst. Van daaruit kunt u de norm(en) direct downloaden. Uw bestelde (digitale) normen worden automatisch na 30 dagen verwijderd en zijn niet meer beschikbaar.
Wat moet ik doen als mijn bestelling niet binnengekomen is?
Neem contact op met NEN Klantenservice, telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur, telefoon (015) 2 690 391, e-mail klantenservice@nen.nl of twitter: @NEN_webcare.
Hoe betaal ik met iDeal?
U bestelt een product - Kies iDeal als betaalmethode
- Selecteer de bank waar u uw bankzaken al online regelt. U komt direct in het bekende internetbankierprogramma van uw bank. De relevante gegevens van uw aankoop zijn al ingevuld.
- Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed
- U ontvangt een betalingsbevestiging van uw bank
- U keert terug naar de webwinkel, waar u een overzicht (ter bevestiging) van uw geplaatste bestelling vindt (deze ontvangt u ook per e-mail).
Kan ik ook per factuur betalen?
Ja, dit is mogelijk nadat u geregistreerd bent in de NEN Shop en u een e-mail heeft ontvangen betreffende 'uitbreiding betaalmogelijkheden NEN Shop'. Deze e-mail ontvangt u circa 1 werkdag na registratie in de NEN Shop.
Waar vind ik de leveringsvoorwaarden van NEN?
Op de producten en diensten van NEN zijn de algemene leveringsvoorwaarden (PDF) van toepassing.
Wanneer betaal ik print & afleverkosten?
Als u normen in pdf-formaat op onze site bestelt, dan betaalt u geen print & afleverkosten. Wanneer u normen op papier bestelt, worden er wel print & afleverkosten in rekening gebracht. De print & afleverkosten bedragen 3,5% van het orderbedrag exclusief btw, met een minimum van € 4,25 en een maximum van € 50,-.
Wat bedragen de print & afleverkosten?
De print & afleverkosten bedragen 3,5% van het orderbedrag exclusief btw, met een minimum van € 4,25 en een maximum van € 50,-.
Wat is de betalingstermijn bij verkoop per factuur?
De betalingstermijn van onze facturen is 8 dagen voor trainingen en 14 dagen voor andere producten en diensten.
Wat is iDeal?
Met iDeal kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDeal is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, Fortis, ING, Rabobank of SNS Bank dan kunt u direct met iDeal betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.
Wat zijn de betaalmogelijkheden bij NEN?
U heeft bij NEN Shop de volgende betaalmogelijkheden. 1. Via creditcard U kunt uw creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. 2. Via iDeal U regelt de betaling direct met uw eigen bank, via uw vertrouwde internet betaalomgeving. En op basis van specifieke beveiligingsmethoden van uw eigen bank. Het verschuldigde bedrag wordt direct van uw rekening afgeschreven. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDeal, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. 3. Via factuur U ontvangt een factuur na levering van de producten.
Kan ik mijn accountgegevens wijzigen?
U kunt zelf uw accountgegevens, zoals uw naam, e-mailadres, bezorg- en factuuradres wijzigen. Door in te loggen op uw account kunt u de gewenste wijzigingen aanbrengen.

Eerder door u bekeken