Vraag het NEN

Heeft u een vraag over
NEN Connect, wilt u een demonstratie door een van onze accountmanagers? Laat het ons weten!
Via contactformulier of per

klantenservice@nen.nl

(015) 2 690 391

ma-vr van 8.30-17.00 u

NEN Connect

Al uw normen online

  • 24/7 online beschikbaar
  • Overal bereikbaar
  • Altijd actueel
  • flexibel abonnement

'Ik' kan meer in NEN Connect

Maak NEN Connect persoonlijk voor elke gebruiker

Geef uw gebruikers meer mogelijkheden in NEN Connect en stap over naar individuele registraties. De ontwikkeling van NEN Connect richt zich steeds meer op persoonlijke gebruikersfunctionaliteiten om elke bezoeker de beste ervaring te geven.

Nu al kunnen u en uw gebruikers gebruik maken van de volgende mogelijkheden:

- Favorieten
- Expert rol
- Subcollecties
- Aangeven dat een norm niet verwijderd mag worden
- Aanvragen en downloads zijn te herleiden tot specifieke personen
- Rapportages met gebruikersstatistieken

Overstappen kost niets.
En wij hebben maar 1 vraag voor u:

Maak het uw collega’s makkelijk
Normen zijn geen eenvoudige kost, maar het werken er mee is dankzij NEN Connect een ander verhaal. Als u er voor zorgt dat uw collega’s met individuele accounts werken geeft u uw gebruikers nog meer gebruiksgemak.

Meer grip op NEN Connect
Elke norm telt, en u als professional zorgt ervoor dat uw bedrijf en uw collega’s altijd toegang hebben tot de juiste. Daarom is het ook belangrijk om te weten wie een norm aanvraagt en of deze daadwerkelijk gebruikt wordt. Met individuele gebruikers in NEN Connect krijgt u meer grip of NEN Connect. Plus uw collega’s krijgen meer mogelijkheden.

Omzetten naar individuele gebruikers is makkelijk en snel
In minder van dan 10 minuten van uw kant is het geregeld. Als eerste vult u dit online formulier in (2 min.), zodat wij uw bedrijfsaccount klaar kunnen zetten. Wij passen uw account aan en laten u weten wanneer dit gebeurd is. Daarna kunt u uw collega’s informeren over de nieuwe mogelijkheden (7 min.). Uiteraard hebben wij een voorbeeldtekst die u kunt gebruiken.

Meest gestelde vragen
Hieronder vindt u enkele van de meest gestelde vragen met betrekking tot individuele gebruikers in NEN Connect. Mocht u nog vragen hebben neem dan contact op met uw account of onze Klantenservice.

Heeft u geen vragen meer, en wilt u overstappen? Klik hier en bevestig uw domeinnaam waarmee wij uw bedrijfsaccount klaar kunnen gaan zetten voor individuele gebruikers.

Wat kost het?
Er zijn geen extra kosten betrokken bij het in gebruik nemen van individuele gebruikers. De licentievoorwaarden zoals in het contract blijven van kracht. Er is tevens geen limiet aan het aantal gebruikers die gekoppeld kunnen worden aan uw bedrijfsaccount.
Hoe kan ik het activeren?
Met het invullen van dit formulier kunt u ervoor zorgen dat uw bedrijfsaccount klaargezet wordt voor individuele gebruikers. Zodra dit gebeurt is, kunt u al uw gebruikers uitnodigen om zelf te registreren in NEN Connect. Of u kunt er ook voor kiezen om uw gebruikers één voor één toe te voegen aan NEN Connect. Als derde optie kan NEN Connect ook direct met uw HR systeem gekoppeld worden via een SAML koppeling.
Wat zijn de voordelen?
De ontwikkeling van NEN Connect richt zich steeds meer op persoonlijke gebruikersfunctionaliteiten om elke bezoeker de beste ervaring te geven. Nu al kunnen u en uw gebruikers gebruik maken van de volgende mogelijkheden: • Favorieten • Expert rol • Subcollecties • Gebruikers en beheerders kunnen aangeven dat een norm niet verwijderd mag worden • Aanvragen en downloads zijn te herleiden tot specifieke personen • Rapportages met gebruikersstatistieken
Wat is een SAML koppeling?
SAML staat voor Secured Assertion Markup Language en is een XML-gesteunde beveiligingsstandaard voor de uitwisseling van authenticatie en autorisatie-gegevens. Via een bedrijfskoppeling tussen NEN Connect en uw bedrijf krijgen uw gebruikers meteen toegang, zodra zij ingelogd zijn in uw eigen bedrijfsomgeving. Als iemand niet langer in dienst is, wordt deze uit uw eigen systeem verwijderd en hiermee ook gelijk zijn of haar toegang tot NEN Connect. Uw bedrijf moet intern ingericht zijn om een SAML koppeling te kunnen maken met NEN Connect. Indien dit het geval is neem van contact met uw account manager of iemand van de Klantenservice.
Hoe kunnen gebruikers zichzelf registreren?
→ Download hier de instructies voor gebruikers
Hoe koppel ik mijn gebruikers in NEN Connect?
→ Download hier de instructies hoe u uw gebruikers kunt koppelen aan uw bedrijfsaccount en uw licenties.
Moet ik overstappen op individuele gebruikers?
U kunt ook de algemeen gebruiker of IP herkenning combineren met individuele registraties. Hoewel wij op dit moment u niet zullen verplichten om over te stappen, zal dit in de toekomst veranderen. NEN Connect blijft zich verder ontwikkelen en veel van de functionaliteiten (nieuw en bestaand) zullen zich richten op de individuele gebruiker voor een optimale gebruikerservaring.
Mag ik met meerdere gebruikers op 1 e-mailadres?
Nee, per e-mailadres kan er maar één persoon verbonden zijn.
Wat doet NEN met de gegevens van de gebruikers?
NEN zal de gegevens van de gebruikers niet gebruiken voor marketingdoeleinden en/of deels of geheel doorgeven aan derde partijen. De gegevens worden alleen toegepast voor het gebruik van en communiceren over NEN Connect.
“Ik heb geen behoefte aan individuele gebruikers.”
Het doel van de individuele gebruiker is niet alleen om een expertrol toe te kennen of subcollecties te kunnen maken. Het is ook niet alleen zodat u precies weet wie een norm aanvraagt en of diegene de norm dan ook downloadt. Dus waarom zou u dan toch nog overstappen? Voor gebruiksgemak. Met een individuele account kan een gebruiker beter en makkelijker gebruik maken van NEN Connect. Nu zijn dat bijvoorbeeld favorieten en persoonlijke zoekfilter instellingen, maar in de toekomst zal NEN Connect steeds betere en nieuwe functionaliteiten ontwikkelen die speciaal ontwikkeld worden voor individuele gebruikers.
Hoeveel tijd ben ik er als beheerder aan kwijt?
Het omzetten van uw NEN Connect bedrijfsaccount naar individuele gebruikers is zo gedaan. Binnen 2 stappen (in totaal minder dan 10 min.) van uw kant is het geregeld. Als eerste vult u dit online formulier in (2 min.), zodat wij uw bedrijfsaccount klaar kunnen zetten. Wij passen uw account aan en laten u weten wanneer dit gebeurd is. Daarna kunt u uw collega’s informeren over de nieuwe mogelijkheden (7 min.).

Eerder door u bekeken