Vraag het NEN

Heeft u een vraag over
NEN Connect, wilt u een demonstratie door een van onze accountmanagers? Laat het ons weten!
Via contactformulier of per

klantenservice@nen.nl

(015) 2 690 391

ma-vr van 8.30-17.00 u

NEN Connect

Al uw normen online

  • 24/7 online beschikbaar
  • Overal bereikbaar
  • Altijd actueel
  • flexibel abonnement

NEN Connect wordt persoonlijk

Meer gebruiksgemak voor gebruikers en beheerders!

De ontwikkeling van NEN Connect richt zich steeds meer op persoonlijke gebruikersfunctionaliteiten om elke bezoeker de best mogelijke ervaring te geven. Als u overstapt naar individuele gebruikers, dan kunnen u en uw gebruikers gebruikmaken van de volgende mogelijkheden:


  • Meer overzicht en controle over wie normen aanvragen en er gebruik van maken.
  • Normen kenmerken als persoonlijke favorieten.
  • Aangeven welke normen niet verwijderd mogen worden.
  • Persoonlijke opmerkingen bij normen plaatsen.
  • U kunt gebruikers de rol van Expert geven waarmee zij subcollecties kunnen maken (ideaal voor projecten) en opmerkingen voor het bedrijf bij normen plaatsen.
  • Later dit jaar komt daar ook de NEN Connect App bij!

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen met betrekking tot individuele gebruikers in NEN Connect. Staat uw vraag over individuele gebruikers er niet tussen? Of heeft u andere vragen over NEN Connect? Neem dan contact op met uw accountmanager, stuur een e-mail of maak een bel mij terug afspraak.


Wat kost het?

Er zijn geen kosten verbonden aan het in gebruik nemen van individuele gebruikers. De licentievoorwaarden in het huidige contract blijven van kracht. Daarnaast is er geen limiet aan het aantal gebruikers die gekoppeld kunnen worden aan uw bedrijfsaccount.

Hoe kan ik overstappen?

De NEN Connect beheerder binnen uw bedrijf heeft een e-mail ontvangen met een link naar een online formulier. Vul dit in (3 minuten) en wij zorgen ervoor zorgen dat uw bedrijfsaccount klaargezet wordt voor individuele gebruikers. Zodra het gebeurd is, kunt u al uw gebruikers uitnodigen voor NEN Connect.

Hoeveel gebruikers mag ik toevoegen?

Er is geen limiet gesteld aan het aantal gebruikers, dus u kunt zoveel toevoegen als u wilt.

Moet ik overstappen op individuele gebruikers?

Ja, vanaf 1 januari 2019 zal NEN Connect generieke gebruikers niet meer ondersteunen. Dit doen wij zodat NEN Connect zich steeds verder blijft ontwikkelen. Veel van de functionaliteiten (nieuw en bestaand) richten zich op de individuele gebruiker voor een optimale gebruikerservaring.

Hoe kunnen gebruikers zichzelf registreren?

Wij hebben een handleiding gemaakt voor gebruikers om zichzelf te registreren: Nederlandstalige handleiding voor gebruikers | Engelstalige handleiding voor gebruikers

Hoe koppel ik mijn gebruikers in NEN Connect?

Wij hebben een handleiding gemaakt voor beheerders om gebruikers te koppelen aan uw bedrijfsaccount: Nederlandstalige handleiding voor beheerders | Engelstalige handleiding voor beheerders

Mag ik met meerdere gebruikers op 1 e-mailadres?

Nee, per e-mailadres kan er maar één persoon verbonden zijn.

Wat doet NEN met de gegevens van de gebruikers?

NEN zal de gegevens van de gebruikers niet gebruiken voor marketingdoeleinden en/of deels of geheel doorgeven aan derde partijen. De gegevens worden alleen toegepast voor het gebruik van en communiceren over NEN Connect.

Waarom zou ik overstappen?

Gebruiksgemak: Normen zijn geen eenvoudige kost, maar het werken ermee is dankzij NEN Connect een ander verhaal. Als u er voor zorgt dat uw collega’s met individuele accounts werken geeft u uw gebruikers nog meer gebruiksgemak en kan NEN Connect verder blijven groeien.

Wat gebeurt er met mijn huidige, algemene gebruikersaccount?

Na het invullen van het overstapformulier wordt uw bedrijfsaccount klaargezet voor individuele gebruikers. Uw gebruikers moeten zich dan gaan registreren. Om te voorkomen dat niemand gebruik kan maken van NEN Connect tijdens deze periode zal uw algemene gebruikersaccount nog tot 4 weken na het aanpassen van uw account actief blijven. Daarna wordt deze verwijderd.

Wij hebben meerdere bedrijfsaccounts binnen NEN Connect met dezelfde domeinnamen voor de e-mailadressen.

Het kan zijn dat u voor locatie X een ander bedrijfsaccount heeft dan voor locatie Y, maar beiden hebben dezelfde domeinnamen voor de e-mailadressen. Dat is geen enkel probleem. Het enige waar u goed op moet letten is dat uw gebruikers tijdens het registreren de vraag zullen krijgen welk bedrijfsaccount voor hen van toepassing is. U moet ze dus goed van tevoren informeren voor welk account ze moeten kiezen. Mocht iemand toch het verkeerde account kiezen, dan kan er nog gewisseld worden van bedrijfsaccount.

Eerder door u bekeken