Vraag het NEN

Heeft u een vraag over
NEN Connect, wilt u een demonstratie door een van onze accountmanagers? Laat het ons weten!
Via contactformulier of per

klantenservice@nen.nl

(015) 2 690 391

ma-vr van 8.30-17.00 u

NEN Connect

Al uw normen online

  • 24/7 online beschikbaar
  • Overal bereikbaar
  • Altijd actueel
  • flexibel abonnement

Uw NEN Connect is klaar voor individuele gebruikers

Uw bedrijfsaccount is aangepast en nu kunt u uw gebruikers informeren hoe zij gebruik kunnen maken van NEN Connect. Op deze pagina vindt u enkele handige documenten en voorbeeldteksten die u kunt gebruiken voor interne communicatie.

Handige documenten

Hoe koppel ik mijn gebruikers in NEN Connect? (Word)
Individueel registreren voor gebruikers. (Word)

Intern communiceren

Stuur een uitnodiging via e-mail naar uw medewerkers en/of plaats een bericht op uw intranet waarin u aangeeft dat uw collega's gebruik kunnen maken van NEN Connect.

Wij hebben alvast een voorbeeldtekst voor u gemaakt. Beantwoord de volgende 2 vragen om de juiste versie van de voorbeeldtekst te ontvangen.

Vraag 1. Moeten gebruikers zichzelf registreren voor NEN Connect?

Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen met betrekking tot individuele gebruikers in NEN Connect. Staat uw vraag over individuele gebruikers er niet tussen? Of heeft u andere vragen over NEN Connect? Neem dan contact op met uw accountmanager, stuur een e-mail of maak een bel mij terug afspraak.

Tot wanneer is mijn algemene gebruikersaccount actief?

Na het invullen van het overstapformulier wordt uw bedrijfsaccount klaargezet voor individuele gebruikers. Uw gebruikers moeten zich dan gaan registreren. Om te voorkomen dat niemand gebruik kan maken van NEN Connect tijdens deze periode zal uw algemene gebruikersaccount nog tot 4 weken na het aanpassen van uw account actief blijven. Daarna wordt deze verwijderd.

Wat is het verschil tussen toegang tot het bedrijfsaccount en toegang tot de collectie(s)?

Toegang tot NEN Connect werkt als volgt: Als eerste krijgt een gebruiker die zich registreert toegang tot NEN Connect met alle vrij beschikbare normen en metadata van de overige normen. Vervolgens wordt hij gekoppeld aan een bedrijfsaccount op basis van het e-maildomein. En als laatste kan hij wel of niet toegang krijgen tot de verschillende licenties dat een bedrijf kan hebben.

Hoe kan ik de toegang tot het bedrijfsaccount wijzigen?

Ga naar het tabblad “Mijn bedrijf > Algemeen”, hier vindt u onderaan de pagina het vinkje ‘Vrije registratie toestaan’. Als dit vinkje aanstaat wordt iedereen die zich registreert met de juiste e-mail domeinnaam automatisch gekoppeld aan uw bedrijfsaccount. Als dit vinkje uit staat kan alleen een beheerder een gebruiker koppelen door deze handmatig toe te voegen via het tabblad “Mijn bedrijf > Gebruikers” en dan ‘Gebruiker toevoegen’ (groene knop).

Hoe kan ik een e-mail domeinnaam toevoegen?

U kunt niet zelf een domeinnaam toevoegen. Hiervoor moet u contact opnemen met NEN via nenconnect@nen.nl of bel 015 2 690 391.

Hoe kan ik de toegang tot een collectie/licentie wijzigen?

Ga naar “Mijn bedrijf > Licenties” en klik op de licentie van uw keuze. Nu bent u bij de licentiedetails. Aan de rechterkant van het scherm staan de opties ‘Bedrijfsbrede licentie’ en ‘Tonen in licentie’. Door deze opties aan of uit te zetten bepaalt u hoe uw gekoppelde gebruikers toegang krijgen tot deze licentie. Kiest u ‘bedrijfsbrede’, dan heeft iedereen automatisch toegang tot de normen in uw licentie. Kiest u ‘tonen in’, dan moet iedereen apart toegang aanvragen. Als beide opties aan staan heeft iedereen automatisch toegang. Als beide opties uit staan heeft de gebruiker geen toegang, maar kan de licentie ook niet zien om toegang aan te vragen. Alleen u als beheerder bepaalt dan wie toegang heeft tot de licentie.

Hoe kan ik van een Gebruiker een Expert maken?

Ga naar het tabblad “Mijn bedrijf > Gebruikers”. Zoek de persoon die u wilt aanpassen. Klik op zijn/haar naam. Nu krijgt u de details van de gebruiker zien. Met behulp van het bovenste veld ‘Rol’ kunt deze aanpassen in Expert of zelfs Beheerder (ideaal als u een vervanger nodig heeft tijdens de vakantie).

Eerder door u bekeken