Vraag het NEN

Heeft u een vraag over
NEN Connect, wilt u een demonstratie door een van onze accountmanagers? Laat het ons weten!
Via contactformulier of per

klantenservice@nen.nl

(015) 2 690 391

ma-vr van 8.30-17.00 u

NEN Connect

Al uw normen online

  • 24/7 online beschikbaar
  • Overal bereikbaar
  • Altijd actueel
  • flexibel abonnement

Wat is er veranderd?

Op basis van uw input hebben wij uw NEN Connect account aangepast met betrekking tot het e-maildomeinnaam, het koppelen van uw gebruikers en hoe uw gebruikers toegang hebben tot uw licentie. Hieronder kunt u per onderwerp lezen wat er veranderd is en wat uw eventueel nog kunt aanpassen.





1. Uw e-maildomeinnaam is toegevoegd

Op basis van uw input is er één (of meerdere) e-maildomeinnaam toegevoegd aan uw bedrijfsaccount. U kunt zien welke dat is door te gaan naar “Mijn bedrijf > Algemeen”. Het kopje “Toegestane domeinen” is nu zichtbaar. Indien u een e-maildomeinnaam wilt toevoegen, aanpassen of verwijderen kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via nenconnect@nen.nl. Door het toevoegen van uw e-maildomeinnaam is het mogelijk om gebruikers aan uw bedrijfsaccount te koppelen. Het koppelen kan door als beheerder een gebruiker uit te nodigen (toevoegen) of doordat gebruikers zichzelf registreren.

2. Uitnodigen of zelf registreren

Om als gebruiker een persoonlijke NEN Connect account te krijgen kan deze zelf de registratie starten op https://connect.nen.nl/register/apply. Of een beheerder voegt elke gebruiker apart toe via ”Mijn bedrijf > Gebruikers" en dan de groene knop ”Gebruiker toevoegen”. De gebruiker zal een e-mail ontvangen van NEN Connect om de registratie af te ronden.

Als u er voor gekozen heeft dat uw gebruikers zichzelf registreren dan staat de optie ”Vrije registratie toegestaan” aangevinkt. Ga naar “Mijn bedrijf > Algemeen” en scroll helemaal omlaag. Doordat deze aanstaat worden gebruikers herkend aan hun e-maildomeinnaam en automatisch gekoppeld aan uw bedrijfsaccount.

Mocht het zo zijn dat er meerdere bedrijfsaccounts zijn met dezelfde e-maildomeinnaam dan krijgt de gebruiker de optie om voor één van deze bedrijven te kiezen tijdens hun registratieproces. Zorg er in dat geval voor dat het goed duidelijk is wat de naam van uw bedrijfsaccount is.

Via ”Mijn profiel > Mijn gegevens”” kan een gebruiker zelf nog eventueel wisselen van bedrijf. Dit is alleen mogelijk indien de bedrijfsaccounts hetzelfde e-maildomein hebben toegekend.

3. Gelijk toegang of toegang aanvragen

Als beheerder kunt u bepalen welke gebruikers, gekoppeld aan uw bedrijfsaccount, hoe zij toegang krijgen tot uw licentie. Krijgen zij gelijk toegang of moeten ze eerst toegang aanvragen. Ga naar ”Mijn bedrijf > Licenties”, klik op de naam de licentie. Zo komt u bij de ”Licentiedetails”. Gelijk bovenaan rechts staan er voor uw als beheerder twee opties beschikbaar:

Licentie is bedrijfsbreed: Als deze optie aan staat hebben al uw gebruikers meteen toegang tot de licenties.

Licentie wordt getoond aan gebruikers: Als deze optie aan staat kunnen al uw gebruikers de licentie vinden, maar zullen ze eerst toegang moeten vragen. Toegang beheren gaat op dezelfde manier als normaanvragen.

Eerder door u bekeken