Registeren van gebruikers en beheerders


     Het registeren van bedrijfsgebruikers en -beheerders in NEN Connect kunt u
     - als bedrijfsbeheerder - eenvoudig zelf doen.

Naar bedrijfsbeheerdersrol


Zelf gebruikers toevoegen

Indien u als bedrijfsbeheerder een nieuwe gebruiker wilt aanmaken gaat u naar
Mijn bedrijf - Gebruikers en klikt u op Gebruiker toevoegen.

 


Vul de volgende gegevens in (een * geeft aan dat het een verplicht in te vullen veld betreft):
Rol: kies Gebruiker
Gebruikersnaam: dit moet een e-mailadres zijn met de domeinnaam van uw organisatie
Naam: naam van de gebruiker
Telefoonnummer: telefoonnummer van de gebruiker.
Land: Vul hier het land in waar de gebruiker werkt. Het land is van belang voor als uw bedrijf gebruik maakt van nomren uit het plusassortiment.
Geblokkeerd: indien Geblokkeerd is aangevinkt kan de gebruiker niet inloggen
Stuur e-mails naar de bedrijfsbeheerder: Indien deze is aangevinkt, ontvangt de gebruiker geen e-mails vanuit NEN Connect, maar ontvangt de bedrijfsbeheerder deze servicemails (bijvoorbeeld mails over aangevraagde normen en wachtwoord vergeten).
Voeg licentie toe: hier selecteert u de licentie waartoe de gebruiker toegang krijgt. Nadat u heeft geklikt op Gebruiker opslaan heeft u de mogelijkheid om meer licenties toe te voegen indien van toepassing.


Nadat u de gebruiker heeft opgeslagen, ontvangt de gebruiker een e-mail waarmee de registratie kan worden afronden. Indien u Stuur e-mails naar de bedrijfsbeheerder heeft aangevinkt ontvangt u deze mail zelf.

In het scherm van de gebruiker ziet u de status van de registratie, en voor welke datum de gebruiker de registratie moet afronden. Indien deze datum verlopen is klikt u op Registratiemail opnieuw versturen. De gebruiker heeft dan opnieuw een maand de tijd om de registratie af te ronden.

Gebruikers zelf laten registreren

U kunt er als organisatie voor kiezen om de gebruikers (uw collega's) binnen uw organisatie zelf te laten registreren en te laten koppelen aan uw bedrijfsaccount in NEN Connect. Hiervoor is het nodig om de domeinnaam (of domeinnamen) van uw organisatie in te stellen bij de bedrijfsinstellingen. Dit is het gedeelte achter de @ in het mailadres. Op basis van het mailadres worden uw collega’s als gebruikers van uw NEN Connect account herkend zodra zij zich registreren. Wilt u een domeinnaam instellen dan kunt u contact opnemen met NEN Klantenservice via telefoon: (015) 2 690 391 of e-mail: klantenservice@nen.nl.

Wanneer NEN de domeinnaam heeft toegevoegd kunt u dat zien via Mijn bedrijf – Algemeen onder Toegestane domeinen.

U heeft 2 opties:

Licentie is bedrijfsbreed: alle medewerkers binnen de organisatie krijgen direct toegang tot deze licentie. Uw hoeft geen aanvragen goed- of af te keuren. Indien u van bedrijfsbrede toegang gebruikt wilt maken, neemt u contact op met NEN om te bepalen of dit kan binnen uw licentie(s).

Tonen in Licentie: medewerkers moeten een aanvraag doen om toegang tot de licentie te krijgen. U ontvangt een mail van elke aanvraag. Binnen enkele klikken heeft u de aanvraag afgehandeld.


Alle binnen NEN Connect bestaande gebruikers met dit domein ontvangen een mail, waarin gemeld wordt dat zij zich kunnen aanmelden voor de bedrijfslicenties via Mijn profiel.

Medewerkers binnen uw organisatie die nog geen NEN Connect-account hebben kunnen zich registreren via de homepage van NEN Connect.

Na het invullen van naam en mailadres ontvangt uw collega een mail waarmee een wachtwoord kan worden aanmaken en de registratie kan worden bevestigd.

Indien u heeft gekozen voor Licentie is bedrijfsbreed (optie 1) dan heeft uw gebruiker nu toegang tot de betreffende licentie in NEN Connect, inclusief de vrij beschikbare documenten.

Indien u heeft gekozen voor de Tonen in licentie (optie 2) dan heeft uw gebruiker nu toegang tot de vrij beschikbare documenten binnen NEN Connect. De eerste keer dat uw collega’s inloggen op NEN Connect komen zij op een scherm waar ze de licenties van uw organisatie zien en toegang kunnen aanvragen.

Bij het aanvragen van toegang, kunnen uw collega’s een reden opvoeren.

 

Zodra uw collega de aanvraag verstuurd heeft, ontvangt u een e-mail van de aanvraag. Ook ziet u op de homepage van NEN Connect dat er een aanvraag is gedaan.

 

Op Aanvragen – Licenties ziet u de aanvragen staan en kunt u deze goed- of afkeuren.

Indien u een aanvraag afkeurt, kunt u een reden aangeven. Deze reden wordt ook getoond. Let op: Gebruikers zien wel de reden, maar niet de naam van de aanvrager.

 

De aanvrager krijgt een e-mail van de goed- of afkeuring. In het geval van goedkeuring heeft uw collega direct toegang tot de aangevraagde licentie.

Extra bedrijfsinstellingen bedrijfsbrede toegang

Als NEN bedrijfsbrede toegang voor uw organisatie heeft goedgekeurd en ingesteld, kunt u dit zelf aanpassen.

Ga naar Mijn bedrijf – Licenties. Klik op de licentie die u wilt aanpassen.

Als u de optie Bedrijfsbrede licentie uitvinkt en op Opslaan klikt, gaan alle toekomstige aanvragen om toegang te krijgen tot de betreffende licentie wel langs u, de bedrijfsbeheerder. In dat geval ontvangt u dus wel een aanvraag per mail en kunt u de aanvraag goed- of afkeuren.

U kunt licenties bij de aanvraag verbergen voor gebruikers door Toon in licentie selectie uit te vinken. In dat geval kunnen ze geen toegang aanvragen tot de licentie.

Let op: Wel kan het voorkomen dat ze toegang tot een norm aanvragen, die in dergelijke licentie zit. In dat geval ontvangt u een mail waarin u wordt gevraagd de gebruiker toegang tot de licentie te geven.

Registratie van beheerders

Als beheerder kunt u zelf extra beheerders aanmaken of gebruikers omzetten naar bedrijfsbeheerder.

Let op: Als organisatie moet u minstens 1 beheerder hebben.

Indien er meerdere beheerders zijn kunt u die wel verwijderen tot er één beheerder over is. In account verwijderen leest u hoe u gebruikers en beheerders kunt verwijderen.

Naar bedrijfsbeheerdersrol

Eerder door u bekeken